Refund Policy

Kan ik mijn product retourneren?
Ja, bij Bewakingscamera kun je je product binnen 30 dagen na ontvangst retourneren, mits het voldoet aan de volgende voorwaarden:

  • Het product is compleet met alle accessoires.
  • Het product is in nieuwstaat.
  • Het product is verpakt in de originele verpakking.

Is retourneren gratis?
Ja, retourneren is bij ons volledig gratis. We begrijpen dat het soms nodig is om een product te retourneren, daarom bieden wij je de mogelijkheid om producten binnen 30 dagen na aankoop gratis te retourneren.

Wat zijn mijn retourmogelijkheden?
Binnen 30 dagen na ontvangst van je product heb je twee opties:

  • Je product laten repareren.
  • Je product retourneren en je geld terugkrijgen.

Hoe kan ik mijn product retourneren?
Alle producten die bij Bewakingscamera zijn gekocht, kunnen binnen 30 dagen GRATIS worden geretourneerd. Zorg ervoor dat het product in nieuwstaat verkeert, compleet is en in de originele verpakking zit. Op deze manier dragen we samen bij aan duurzaam gebruik van onze producten.

Volg de onderstaande stappen om je retour correct te verwerken:

  1. Retour aanmelden: Vul je ordernummer en het e-mailadres in dat je hebt gebruikt om de bestelling te plaatsen op ons digitale retourportaal. Selecteer het product dat je wilt retourneren en kies de reden voor je retour. Vervolgens ontvang je een retourlabel om je pakket te verzenden.
  2. Verpakking: Maak je product goed klaar voor de retourreis. Gebruik de originele verpakking om schade te voorkomen. Als je de originele verpakking niet meer hebt, gebruik dan een stevige doos die goed sluit. Wij beoordelen de staat van het geretourneerde product en bepalen indien nodig de afschrijving.
  3. Verzending: Voorzie het pakket van het retourlabel dat je via het digitale portaal hebt ontvangen. Breng het pakket naar het dichtstbijzijnde servicepunt in jouw omgeving.
  4. Verwerking: Nadat we je retour hebben ontvangen, streven we ernaar om het binnen 14 dagen te verwerken. Je ontvangt een e-mail zodra je retour is uitgepakt en verwerkt. Bewaar je retourbewijs goed totdat je de terugbetaling hebt ontvangen. Houd er rekening mee dat het op maandagen en feestdagen iets langer kan duren voordat je retour wordt verwerkt.

Retourtermijn
We hanteren een retourtermijn van 30 dagen. De producten moeten ongebruikt, onbeschadigd en in originele staat worden geretourneerd. Als het je niet lukt om de artikelen binnen 30 dagen te retourneren, neem dan contact met ons op via info@bewakingscamera-winkel.nl.

Kan mijn product worden omgeruild?
Helaas is het niet mogelijk om een product direct om te ruilen voor een ander product. Wil je een andere maat, kleur of een ander product ontvangen? Plaats dan een nieuwe bestelling en retourneer het product dat niet naar wens is.

Krijg ik mijn volledige aankoopbedrag terug bij retourneren?
Ja, als je product voldoet aan de retourvoorwaarden, krijg je het volledige aankoopbedrag terug. Als het product meer is gebruikt dan nodig is om te beoordelen of je het wilt houden, kan het zijn dat het product in waarde is gedaald. In dat geval brengen we een afschrijving in rekening.

Wat is afschrijving?
Afschrijving ontstaat als het product niet (volledig) voldoet aan de retourvoorwaarden. Bewakingscamera kan dan extra kosten moeten maken om het product een tweede leven te geven. Bewakingscamera kan een deel van deze kosten bij je in rekening brengen als afschrijving. De hoogte van de afschrijving hangt af van de staat van het geretourneerde product en kan variëren van 0 tot 100% van de aankoopprijs.

Zit er garantie op mijn aankoop?
Alle producten die in onze webshop zijn gekocht, vallen onder de wettelijke garantie. Dit betekent dat een product moet voldoen aan de verwachtingen die je er redelijkerwijs van mag hebben. Heb je een klacht over je product? Stuur een e-mail naar info@bewakingscamera-winkel.nl met je ordernummer en voeg foto's of video's toe waarop de klacht duidelijk zichtbaar is.

Mijn bestelling is incompleet geleverd
Soms zijn kleine onderdelen of accessoires goed verpakt en lijken ze te ontbreken. Controleer dit altijd goed. Mocht er echt iets ontbreken, neem dan contact met ons op via info@bewakingscamera-winkel.nl.

Het product is beschadigd geleverd
Het is natuurlijk nooit de bedoeling om een beschadigd product te leveren. Neem zo snel mogelijk contact met ons op via info@bewakingscamera-winkel.nl, zodat we samen een passende oplossing kunnen vinden.

Het product werkt niet
Als je product niet werkt, vragen we je om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via info@bewakingscamera-winkel.nl, zodat we samen een oplossing kunnen vinden.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?
Heb je per ongeluk het verkeerde product gekozen of ben je van gedachten veranderd? Neem dan direct contact met ons op via info@bewakingscamera-winkel.nl. We zullen dan samen kijken of je bestelling nog gewijzigd of geannuleerd kan worden.

Mijn bestelling is al onderweg, kan ik deze nog annuleren?
Zodra je bestelling onderweg is, is het helaas niet meer mogelijk om deze te wijzigen of te annuleren.

Fout ingevoerd in het adres?
Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Als je bestelling nog niet is verwerkt, kunnen we het adres vaak nog wijzigen. Als de bestelling al is verzonden, is dit helaas niet meer mogelijk.